Ellie Arroway'e Sevgilerle




İlk izlediğimde herkes gibi bende de derin izler bırakan Contact filminin arkasında, çok sonradan Carl Sagan ve Ann Druyan'ın olduğunu öğrenmiştim ve buna hiç şaşırmadım. Son yüzyıldan bahsediyorsak başka kim olabilirdi ki zaten? Bu gönderiyi bu film için değil filmin en son sahnesindeki bir diyalog için oluşturdum. Filmin sonunda karakterlerden birisi olan gökbilimci Ellie Arroway'a (Jodie Foster) bir çocuk,''Uzayda başka canlılar var mı? '' diye soruyor. Bu ve buna benzer soruları astronomi dersi verdiğim öğrencilerimde sürekli soruyorlar. Arroway çocuğa soruyu aynen yöneltiyor... Çocuğun yanıtı ise 'bilmiyorum' şeklinde oluyor. Bu şu an için verilebilecek en iyi yanıt. Bilimi diğerlerinden ayıran - ve bence üstün kılan- tam olarak bu yaklaşım şekli. Carl bilim insanlarının 'Biliyor musunuz, bu iyi bir argüman; benim fikrim sanırım yanlış' gibi cümleleri sıkça kullandığını ifade eder. Bu evrene ve doğaya açık fikirle bakabilmenin bir sonucu. İşin güzel tarafı dünyanın her yerinden milyonlarca çocuk bu felsefe ile tanışarak büyüyor. Bunların küçük bir kısmı ise astronom Arroway'e duygusal bağlar besliyor muhtemelen.

----

Senin için astronomi? Bir cümle ile anlatın;
 Benim için Astronomi



🎥  Önerilen Video

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Işıklı Takımyıldızı Maketi Yapalım

Türkiye'de Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Okumak

Astronom Olmak İstiyorum!

Gökbilimi Takip Edin