İyilerin Yerini Al!



Eğer dinlemişseniz Steve Jobs'un Stanford Universitesi'ndeki şu sözlerini anımsarsınız; '' Ölüm, yenilere yer açmak için, eskilerden kurtulmanın tek çaresi. Şu an için yeni sizsiniz, ama günün birinde, üstelik pek yakında siz de eskiyecek ve aradan çıkarılacaksınız. '' Sabah uyandığımda sosyal medyada düzinelerce Hawking paylaşımı görünce aklıma büyük bir keşfin duyurusunu yaptığı ihtimali geldi hemen. Ama makale filan yayınlamamıştı, hayatını kaybetmişti. Çocukken elime aldığım bir bir ansiklopedi de Einstein'ın hayatını okumuş ve aynı gün doğduğumuzu fark etmiştim. Bunun en ufak bir önemi ve anlamı yok bilim için ama özellikle çocukluğumda oldukça mutlu olmuştum. Halen, ikimizin de gezegenimiz Güneş çevresinde aynı konumdayken doğmuş olmamızı, bu raslantıyı mutlulukla karşılıyorum. Ve her yıl kendime bir mesaj belirliyorum. Bu seneki mesaj; 'iyilerin yerini al!' Hawking'e pek üzülmüyor aksine öngörülenden çok yaşadığı ve evrene bakışımızı değiştirdiği için, güzel bir hayat yaşadığı için mutlu oluyorum. Jobs'un dediği gibi bizler başkalarının yerini aldık ve ileride başkaları da bizlerin yerini alacak. Peki bizler kimin yerini dolduracağız? İyilerin mi kötülerin mi? Bugün gelen sayısız mesajda, güzel imalar vardı ama bunlar ancak ben gerçekten bir şeyleri başarabilirsem anlamlı olacak. Bugün yüzbinlerce insanın doğum günü, sadece benim ve Einstein'ın değil. Ancak artık 14 Mart sadece güzel bir raslantı değil daha fazlası olacak benim için. Çocukluğumdan beri beni böyle insanların içine iten her neyse, kader, kişiler, talih olaylar ... Her neyse, ona/onlara ve bugün telefonumu hiç bildirimsiz bırakmayan siz değerli insanlara teşekkür ederim. Şu an Hawking dinliyorum ve çok güzel... Son olarak sizin için iyilerin yerini alan birer güzel insan olma dileğinde bulunuyorum.


- Halil
14 Mart 2018



 Video: Professor Stephen Hawking 1942 - 2018

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Işıklı Takımyıldızı Maketi Yapalım

Türkiye'de Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Okumak

Astronom Olmak İstiyorum!

Gökbilimi Takip Edin