Amatör Astronomlar Kulübü'ne mektup...

İÜ Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü, Merkez Kampüs




Umarım bu yazıyı okuyorsundur AAK,

Yukarıdaki görüntüye bakınca gördüklerimizden öte benim için çok fazla anlam ifade ediyor. Bu İstanbul'da çektiğim ilk fotoğraf ve bunun İstanbul Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri bölümü olması şaşırtıcı olmadı kimse için. Bölümle ilk karşılaşmalarımdan birinde çekmiştim... İstanbul'daki ilk günlerimde Urfa'da göremediğim her şey ilgimi çekiyordu. Ama üniversiteye kayıt esnasında bile kubbeli, teleskoplu bir yapı arıyordu gözlerim. Bu ilk karşılaşma beni mutlu etmiş İstanbul'a ilk gelen her ziyaretçinin yaşadığı tarifi mümkün olmayan çarpıntıyı unutturmuştu. Buraya gelmek çok zor olmayan bir durum pek çoğumuz için. Ama uğruna zaman kapsülleri yaptığım, sana yazdığım gibi mektuplar yazdığım, hayallerimin önemli bir kilometre taşı yaptığım bu bölümle eninde sonunda karşılaşmak inanılmaz bir duygu yoğunluğu yarattı bende.

Umduğundan fazla heyecanlanmış ve mutlu olmuştum. Bu beklenmedik mutluluğu sana bağlıyorum sevgili Amatör Astronomlar Kulübü. Bu beklenen karşılaşma beni daha önce varlığından haberdar olmadığım senle karşılaştırdı.

Kayıt için öğrenci işlerine çıkarken arkadan bir ses, 
-Merhaba Astronomi öğrencisi misin? diye sordu ve evet cevabını verince beni bu kulübe kaydetti. 

Çok erken tanıştık seninle. Ama lise 1. sınıf öğrencisi iken hedef tablosuna bu bölümü yazma öngörüsünde bulunan ben seninle 1 yıl sonrasında neler yaşayacağımızı akıl bile edemedim. İnsanın bir kulüple arasında duygusal bir bağ oluşacağını gördüm. Kulübe ilk haftalık etkinliğinin birinde geldim ve bizi kucaklayan güzel insanlarla tanıştım. Beni seninle tanıştıran o insanlara teşekkür etmek gerekir. İlk kez birilerine çok sevdiğim astronomiyi anlatırken o kadar mutluydum ki... Ve o an bir AAK etkinliğiydi. Bayrampaşa Belediyesi'nin 23 Nisan etkinliğinde hiç susmadan binlerce çocuğa gökbilim anlatabilirdim. En önemlisi de astronominin benim için bir hobi değil bir tutku olduğunun gerçekten farkına vardığım en özel anlardan birisiydi. Bana ilk getirin bu oldu sevgili AKK. Paramı biriktirip Urfa'da aldığım ilk teleskoba göre çok daha donanımlı olan bir teleskop ile gökyüzüne ilk kez baktığımda serin bir akşam yine bir Amatör Astronomlar Kulübü etkinliğin deydik. Kendimi en astronom hissettiğim zamanlar, gerçekten bir astronom gibi düşündüğüm ve düşlediğim zamanlar yine etkinlikteydim. 

İnsan ideallerinin peşinden koşarken hiç hesaba katmadığı sürprizlerle karşılaşıyor. Einstein'ın da dediği gibi büyük işlerin mantığı ve matematiği yoktur. 2. sınıf olduğumda İstanbul beni sıkmıyordu artık. Hatta eğlenceli olmaya bile başlamıştı. Geride kalan yılda bu metropol de astronomi adına biriktirdiğim anılarda hep sen vardın. Bana Amatör Astronomlar Kulübü'nde yönetim kurulu başkanlığı şansı tanındı. Bu seninle en yakın olduğumuz andı.

Artık büyük bir uğraşım vardı. Ve ben seninle o kadar güzel bir yılı geride bıraktım ki içimden gelen bu mektubu yazıyorum sana. Pek çok okula gidip teleskoplarla gözlemler yaptırdık. Hayatımda ülkem için hiç bu denli umutlu olmamıştım. Teleskoptan bakan her çocuğun sevinci, heyecanı sırayı beklerken gösterdiği sabırsızlığı beni çok derinden etkilemiş ve çok umutlandırmıştı. Ülkem için en fazla umutlandığım an en fazla üzüldüğüm andı aynı zamanda AAK. Bu ülkede bu kadar meraklı, heyecanlı çocuk varken neden bu kadar az teleskop var diye üzülmüştüm. İstanbul'da bir okulda teleskop denen alet bu kadar ulaşılmaz ise Anadolu'da ki durum çok daha üzücü olmalıydı.  Ülkemize ve dünyaya baktığımızda çocukların her şeyden önce yaşama mücadelesini verdiğini görüyorum özellikle bugünlerde. Ama ben senden öğrendiklerimle ''Her çocuğun teleskoptan bakma hakkı vardır'' ilkesini savunacağım tüm ömrüm boyunca. 

Halit Ziya Uşaklıgil İO Gözlem Ekinliği


Bu arada bunu bir veda olarak algılama sakın, ben daha buradayım bir süre ve etkinliklerde görev almak, yeni bir şeyler keşfetmek için can atıyor olacağım. Ama İstanbul Üniversitesi'nden mezun olsam da bundan 20 yıl sonra bile gelip etkinliklere katılmak için, sunum yapmak ve gökyüzüne bakmak için hep fırsat kollayacağım. 

Son olarak 25. yaşını kutlarım, eminim daha bir çok idealist insana arkadaşlık edeceksin. Sen iyi bir arkadaş büyük bir kulüpsün.Nice 25 senelere dostum...

                                                                                                                                   Halil Bağış





Kısaca AAK

İstanbul Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü'ne bağlı Amatör Astronomlar Kulübü kurulduğu 1991 yılından beri halkla gökyüzünü buluşturma misyonunu güderek etkinlikler, aktiviteler yapmaktadır. Üniversite kulüpleri halkla akademik çevre arasında bir köprü olma görevi görevini üstlenmiştir. Nitekim bu yazının konusu AAK da bu kulüplerden biridir ve yaptığı halka açık etkinliklerde bu rolü fazlasıyla oynamıştır.




Kulübün Misyonu şu şekildedir:

İ.Ü.F.F. Amatör Astronomlar Kulübü'nün hedeflerinden en önemlisi, gerçekleştirdiği ve gerçekleştireceği etkinliklerle amatör astronomide kişisel ve kitlesel gelişimi sağlamaktır.

AAK'nın toplumla iletişiminde en büyük öneme sahip etkinlik Geleneksel Mayıs Etkinliği'dir. Bir kaç gün süren ve neredeyse kulüp ile yaşıt bu etkinlik bu yılda büyük bir katılımla yaklaşık 3 bin katılımcıyla gerçekleştirildi. Mayıs Etkinliği 2015' te neler olmuş seyredelim:






Elbette Mayıs Etkinliği tüm yıldan sadece bir görüntü. Bir de tüm yıla göz atmak isterseniz tüm yılı hatırlatan güzel, eğlenceli bir video daha var:





Sizde AAK'ya katılabilir, bizzat görev alabilirsininiz. Daha yakından tnımak ve aktivitelerden haberdar olmak için Facebook sayfasına göz atın:

https://www.facebook.com/amatorastronomlarkulubu

Gökyüzünün bzleri bir araya getirmesi dileğiyle hoşça kalın.. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Işıklı Takımyıldızı Maketi Yapalım

Türkiye'de Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Okumak

Astronom Olmak İstiyorum!

Gökbilimi Takip Edin