Frances ve Onun Astronomi Tutkusu ile Tanışın


Uzayın olmadığı bir yaşamı hayal edemiyorum.

  • Merhabalar Frances, biraz kendinden bahseder misin? Neler yapıyorsun, hobilerin neler?
17 yaşında İngiliz bir öğrenciyim. Alanım Matematik ve fizik, ama aynı zamanda biraz astronomi de var. Dersler zor, ama okulda bir şeyler öğrenmekten zevk alıyorum. Teleskobumla çok fazla yıldız çekimi yapıyorum, ancak bunu her ay arkadaşlarımla birlikte de yapıyorum. Sakin gözlemevimi gezegenler, galaksiler ve yıldızlar gibi birçok şeye bakmak için kullanıyoruz. Ayrıca, uzayın şaşırtıcı alanları hakkında yazılar yazdığım bir astronomi bloğumu yönetiyorum. Bloğuma derslerim için notlar ekliyorum ve yeni keşifler hakkında içerikler ekliyorum.


Keşfedin; My Hubble Abode
  • Bir astronomi bloğun var ve astronomi ile yakından ilgileniyorsun. Astronomi senin için nasıl bir anlam ifade ediyor?

Uzay öngörülemeyen ve çılgınca bir şey, ama her şeyin nasıl çalıştığını tahmin etmek için astronomi ile uğraşıyoruz. Evrenin ne kadar çılgınca olduğuna şaşırdım ve uzay, araştırdığım en ilginç konulardan biri. Her zaman astronomiyi sevdim ve bu sevginin ne zaman başladığımı gerçekten bilmiyorum. Ancak ilk teleskop kullandığımda 10 yaşındaydım, hayatımda büyük bir andı bu. Uzayın olmadığı bir yaşamı hayal bile edemiyorum!
  • Akranlarına astronomi hakkında neler önerirsin? Bir kitap, belgesel, hobi ya da başka bir şey...

Daha fazla astronomla tanışmalarını öneririm. İnternet çok faydalı bir kaynak ve bunu yerel astronomi grubumu bulmak için kullandım. Orada bilgisayarla teleskop kullanmayı ve bir gözlemevinin nasıl işletileceğini öğrendim. Öğrenmenin harika bir yolu da bu, çünkü herkes yeni bir şeyden bahsediyor veya hiç duymadığınız bir şey hakkında konuşuyor. Ben de kitaplardan çok şey öğrendim. Şu anda okuduğum Astrophysics for People in a Hurry (Acelesi Olan İnsanlar için Astrofizik) isimli Neil deGrasse Tyson 'ın bir kitap Acelesi Olan İnsanlar için Astrofizik. Karanlık madde ve Flat Earth gibi birçok konudan bahsediyor, bu yüzden yeni başlayanlar için iyi bir başlangıç.


  • Gelecekteki planlarından ve hayallerinden bahseder misin?

Amerika ya da İngiltere'de üniversiteye okumak ve bir astrofizikte doktor ünvanı almak istiyorum. Hayalimdeki iş, bir uzay ajansıyla çalışmak ve diğer gezegenlerde yaşam hakkında daha fazla araştırma yapmak. Mars ve ötegezegenlerde oksijenle ilgili çok fazla çalışma var ve bu konuda yardımcı olmayı çok isterim. Daha sağlıklı bir vücudum olsaydı, astronot olmaya çalışırdım.

Bu yazıyı orijinal dilinde okumak için tıklayın.

Halil Bagis tarafından , Frances'in izni ile.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Işıklı Takımyıldızı Maketi Yapalım

Türkiye'de Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Okumak

Astronom Olmak İstiyorum!

Gökbilimi Takip Edin